Recenzje ok. 2000 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

JAZZ

Polski Jazz

KLASYKA

Blues, Rock

POP

PŁYTY: A - Z:
_____________________________

Wpisy z tagiem: Miles Davis

środa, 15 października 2014

Move; Jeru; Moon Dreams; Venus de Milo; Budo; Deception; Godchild; Boplicity; Rocker; Israel; Rouge; Darn That Dream; Birth of the Cool Theme (Live); Symphony Sid Annouces The Band (Live); Move (1-Live); Why Do I Love You (Live); Godchild (Live); Symphony Sid Introduction (Live); S'il Vous Plait (Live); Moon Dreams (1-Live); Budo (Hallucination) (Live); Darn That Dream (Live); Move (2-Live); Moon Dreams (2-Live); Budo (Hallucinations) (Live).

środa, 05 czerwca 2013

Miles DAVIS: Sketches Of Spain /LP 1960, CBS/

środa, 22 maja 2013

Miles DAVIS: Vol.2 /2001 (1953 / 1955), Blue Note/

Miles DAVIS: Miles Davis Volume 1 /2001 (1952,1954 / 1955), Blue Note/

środa, 08 sierpnia 2012

Miles DAVIS: Porgy And Bess /LP 1959, CBS / CD 1997 (1959), Columbia/

sobota, 23 czerwca 2012

Miles DAVIS: Kind Of Blue /CD 1959 (1997/2010)/

sobota, 16 czerwca 2012

Miles DAVIS: Milestones /LP 1958 Columbia/

Miles DAVIS: Milestones /LP 1958 Columbia/

wtorek, 17 stycznia 2012

Miles DAVIS: Milestones /LP 1958 Columbia/

str.1: Dr Jekyll; Sids Ahead; Two Bass Hit

str.2: Miles; Billy Boy; Straight No Chaser

czwartek, 13 października 2011

CD 1: So What; Some Day My Prince Will Come; I Thought About You; Teo; Concierto de Aranjuez (Adagio); Will O' The Wisp; The Pan Piper; Pfrancing; Blue In Green; Drad Dog
CD 2: Summertime; All Blues; Stella By Starlight; Fran Dance; My Man's Gone Now; It Ain't Necessarily So; Sid's Ahead; Two Bass Hit; Milestones; On Green Dolphin Street
CD 3: Love For Sale; The Duke; My Ship; Dear Old Stockholm; Tadd's Delight; The Theme; Ah-Leu-Cha; Buzzard Song; Bess, You Is My Woman Now; Straight, No Chaser

czwartek, 21 lipca 2011

 Miles DAVIS: O.S.T. ''Finding Forrester'' /CD 2000 (1967-2000)/
Miles Davis: Recollections; Little Church; Black Satin; Bill Frisell: Under A Golden Sky; Ornette Coleman: Happy House; Bill Frisell: Over The Rainbow (Photo Book); Miles Davis: Lonely Fire (excerpt); Israel Kamakawiwo'ole: Over The Rainbow / What A Wonderful World; Miles Davis: Vonetta; Bill Frisell, Ron Miles, Curtis Fowlkes and Eyvind Kang: Coffaro's Theme; Ornette Coleman: Foreigner In A Free Land; Bill Frisell, Hank Roberts, Kermit Driscoll and Joey Baron: Beatiful E.; Miles Davis: In A Silent Way (DJ Cam Remix)

,,Finding Forrester'' (polski tytuł: ,,Szukając siebie'') to dramat obyczajowy Gusa Van Santa z Seanem Connery w roli głównej. Jest to opowieść o amerykańskim pisarzu, który po opublikowaniu rewelacyjnej powieści i zdobyciu sławy zaszywa się z dala od życia publicznego żyjąc w samotności.
Nie o filmie jednak mam zamiar napisać w tym miejscu, lecz o wspaniałej płycie, zawierającej utwory którymi Van Sant zilustrował swój film.
Zawartość tej płyty to ponad siedemdziesięciominutowa uczta dla wytrawnych miłośników jazzu. To jedna z tych płyt zawierających muzykę z filmu, która funkcjonować może z powodzeniem jako samodzielne wydawnictwo i samoistna kompozycja, niezależna od obrazu. Już sam fakt umieszczenia na samym początku programu albumu blisko dziewiętnastominowego nagrania Milesa Davisa: ,,Recollections'' z roku 1970 w super składzie z Joe Zawinulem, Wayne Shorterem, Chickiem Corea, Johnem McLaughlinem, Billem Cobhamem, Jackiem DeJohnettem i Airto Moreira, przenosi nas w niezwykły klimat kontemplacji i zasłuchania. Ta niezwykła kompozycja Zawinula pojawia się w filmie zaledwie we fragmencie, podobnie jak inne utwory zamieszczone na płycie. Taka płyta po prostu musiała się ukazać aby zrekompensować widzom wyciszenia podczas filmu.
Większość nagrań na płycie (oraz w filmie) pochodzi z repertuaru Milesa Davisa, dlatego album ten znajdziemy w sklepach zarówno w dziale muzyki filmowej jak i jazzowej. Na pudełku CD ponadto umieszczono nalepkę informującą o zawartości krążka ozdobioną podobizną Davisa a wewnątrz znajduje się wkładka z reprodukcjami okładek czterdziestu (!) innych płyt Davisa wydanych przez Columbia.
Po ,,Recollections'' umieszczono na płycie utrzymany w podobnym klimacie ,,Little Church'' pochodzący również z 1970 roku, gdzie do wspaniałych nazwisk towarzyszących Davisowi na tej płycie, dołączają m.in: Herbie Hancock i Keith Jarret.
Dwa lata później zrealizowana: ,,Black Satin'' ożywia nieco klimat płyty, a zarazem jest wspaniałym zakończeniem pierwszego setu Davisa na tym filmowym albumie, bowiem kolejne nagranie umieszczone w programie płyty to gitarowa miniaturka Billa Frisella: ,,Under A Golden Sky'' nagrana 18 lat później (1998). Bill Frisel spina niejako drugą część płyty, bowiem po blisko 10 minutach z Ornette Colemanem i jego zawiłej melodycznie kompozycji ,,Happy House'' z roku 1971, pojawia się ponownie na dwie i pół minuty ze swą gitarą grając swobodną impresję osnutą na standardzie: ,,Over The Rainbow''. To prawdziwe wytchnienie po szalonych wariacjach Colemana.
Wracamy do Davisa, jego przytłumionej trąbki i kontemplacyjnego klimatu spotęgowanego brzmieniem hinduskiego sitaru w pięciominutowym fragmencie ,,Lonely Fire''.
W zupełnie innym klimacie utrzymana jest natomiast słodka miniaturka niejakiego Israela Kamakawiwo'ole'a będąca połączeniem tematów: ,,Over The Rainbow'' i ,,What A Wonderful World'' -takie proste, lecz jakie urocze :-) .
Miles wraca po pięciu minutach, jednak w nagraniu z roku 1967 utrzymanym w nieco innym klimacie niż poprzednie jego utwory z tego albumu; jest to kompozycja Wayne Shortera grającego tu na saksofonie tenorowym: ,,Vonetta'' (przy fortepianie: Herbie Hancock).
Jedną z prawdziwych perełek tego albumu jest ,,Coffaro's Theme'' zagrane przez kwartet Billa Frisella. Jest to jeden z czterech tematów tego wspaniałego gitarzysty jakie reżyser wykorzystał w filmie, a zarazem jedno z czterech nagrań Frisella umieszczonych na tej płycie.
Na krótko pojawia się raz jeszcze zwariowany Ornette Coleman (,,Foreigner In A Free Land''), a kwartet Billa Frisella wraca w ,,Beatiful E.''. Kolaż jakże róznych nagrań zmieszanych z sobą tworzy gustowny przekładaniec jazzowy, dzięki czemu płyta może być ,,strawna'' również dla mniej osłuchanych jazzowo słuchaczy.
Na koniec spreparowany dla potrzeb filmu mix ,,In A Silent Way''. Utwór ten jest, przypomnę, kompozycją Joe Zawinula ale od zawsze kojarzy się z Milesem Davisem jako najlepszym jego odtwórcą.
Niezwykła płyta żyjąca własnym życiem, zupełnie niezależnie od obrazu filmowego. Wspaniale się jej słucha!

22:35, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »