Recenzje ponad 2000 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.
| < Grudzień 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

ANTONI WOJNAR

The Nochats' Dance

The 14
The Future Ain't What It Used To Be
(premiera 1 stycznia 2019)

Alessandro Stradella
Il Trespolo Tutore
(2018)

POZNAŃSKA PIĘTNASTKA
Big Club Band
(2018)

Katarzyna MUSIAŁ
My Spanish Heart
(2018)

Urszula Kryger / Agata Górska-Kołodziejska
Women Of Music - Songs
(2018)

Wpisy z tagiem: p

sobota, 23 kwietnia 2011

CD1: Make Me Know It; Soldier Boy; Stuck On You; Fame And Fortune; A Mess Of Blues; It Feels So Right; Fever; Like A Baby; It's Now Or Never; The Girl Of My Best Friend; Dirty, Dirty Feeling; The Thrill Of Your Love; I Gotta Know; Such A Night; Are You Lonesome Tonight?; Girl Next Door Went A'Walking; I Will Be Home Again; Reconsider Baby; Surrender; I'm Comin' Home; Gently; In Your Arms; Give Me The Right; I Feel So Bad; It's A Sin; I Want You With Me; There's Always Me
CD2: Starting Today; Sentimental Me; Judy; Put The Blame On Me; Kiss Me Quick; That's Someone You Never Forget; I'm Yours; His Latest Flame; Little Sister; For The Millionth And The Last Time; Good Luck Charm; Anything That's Part Of You; I Met Her Today; Night Rider; Something Blue; Gonna Get Back Home Somehow; (Such An) Easy Question; Fountain Of Love; Just For Old Time Sake; You'll Be Gone; I Feel That I've Known You Forever; Just Tell Her Jim Said Hello; Suspicion; She's Not You; Echoes Of Love; Please Don't Drag That String Around; (You're The) Devil In Disguise; Never Ending; What Now, What Next, Where To; Witchcraft; Finders Keepers, Losers Weepers; Love Me Tonight
CD3: (It's A) Long Lonely Highway; Western Union; Slowly But Surely; Blue River; Memphis Tennessee; Ask Me; It Hurts Me; Down In The Alley; Tommorow Is A Long Time; Love Letters; Beyond The Reef; Come What May; Fools Fall In Love; Indescribably Blue; I'll Remember You; If Every Day Was Like Christmas; Suppose; Guitar Man / Whad't I Say; Big Boss Man; Mine; Just Call Me Lonesome; Hi-Heel Sneakers; You Don't Know Me; Singing Tree; Too Much Monkey Business; U.S.Male
CD4: Long Black Limousine; This Is The Story; Wearin' That Loved On Look; You'll Think Of Me; A Little Bit Of Green; Gentle On My Mind; I'm Movin' On; Don't Cry Daddy; Inherit The Wind; Mama Liked The Roses; My Little Friend; In The Ghetto; Rubberneckin'; From A Jack To A King; Hey Jude; Without Love (There Is Nothing); I'll Hold You In mY Heart (Till i Can Hold You In My Arms); I'll Be There; Suspicious Minds; True Love Travels On A Gravel Road; Stranger In My Own Home Town; And The Grass Won't Pay No Mind; Power Of My Love
CD5: After Loving You; Do You Know Who I Am; Kentucky Rain; Only The Strong Survive; It Keeps Right On A-Hurtin';Any Day Now; If I'm A Fool (For Loving You); The Fair's Moving On; Who Am I?; This Time / I Can't Stop Loving You; In The Ghetto; Suspicious Minds; Kentucky Rain; Big Boss Man; Down In The Alley; Memphis Tennessee; I'm Yours; His Latest Flame; That's Someone You Never Forget; Surrender; It's Now Or Never; Love Me Tender / Witchcraft

W 1993 roku po raz pierwszy ukazało się pięciopłytowe wydawnictwo z nagraniami ELVISA PRESLEYA: ,,From Nashville To Memphis -The Essential 60's Masters I''. W roku ubiegłym firma RCA postanowiła wydać ponownie tek boks w nieco innej formie edycyjnej -całość efektownie wydano w formie książki formatu mieszczącego się na półce z filmami DVD. W książce zamieszczono ponad 100 fotografii, w tym mnóstwo reprodukcji rzadkich okładek singli, oraz plakatów z epoki. Zdjęcia z tego boksu są dla mnie uzupełnieniem zbioru fotografii jakie w ilości ponad czterystu zostały opublikowane w książce -albumie ,,Nieznane fotografie'', w który zaopatrzyłem się również w ubiegłym roku (ale to temat na osobny wpis). Trochę irytuje mnie sposób umieszczenia płyt w tej edycji: są dosłownie wciśnięte jedna na drugiej w rewersach sztywnej oprawy tego zbioru. Myślę, iż po kolejnym ,,bolesnym'' wyłuskiwaniu płyty CD z tego plastikowego wklejonego wewnątrz ,,wynalazku'' zdecydyję się na umieszczenie płyt w osobnych pudełkach. Mam już kilka takich wydawnictw, z których wyciśnięcie płyty groziło jej porysowaniem i zdecydowałem się na taką formę przechowywania przynależnych do boksu płytek. Wspomnę tu choćby o pierwszej edycji ,,Pulse'' -PINK FLOYD, gdzie wyciągając płytę musiałem niestety naruszyć jej nieskazitelną powierzchnię lub piękny boks ,,Love Is The Song We Sing -San Francisco Nuggets 1965-1970'' z 2007 roku. W obu przypadkach jako dbający o nieskazitelność płyt musiałem ingerować w zamysł wydawcy. Trochę to dziwne; tego typu wydawnictwa skierowane są raczej dla kolekcjonerów, a więc ludzi którzy starają się dbać o jakość swoich płyt -dlaczego tak jest? W tym miejscu przytoczę inny przykład, w którym problem dotyczył co prawda nie płyt, lecz niechlujnie sklejonej książeczki. Po zakupie wydawnictwa LED ZEPPELIN: ,,Boxed Set2'' ze zgrozą stwierdziłem iż po przeglądnięciu niezwykle bogatej i grubej książeczki, zaczynają wypadać z niej strony. Przy okazji rozmawiając ze znajomym (jeszcze bardziej ,,zakręconym'' na punkcie płyt) zapytałem go czy ma z tym wydawnictwem podobny problem. -,,Tak'' -odparł -,,Sprzedałem te płyty z rozklejoną książeczką, ale uprzednio ją sobie zeskanowałem. Teraz mam nowy egzemplarz i nie będę go oglądał, bo wiem że się rozklei''. Ha! Na szczęście w przypadku bezmyślnie powciskanych w różnego rodzaju boksy krążków można uniknąć takiego absurdu przepakowując je na własny użytek i zabezpieczając, skoro wydawca tego nie zrobił projektując opakowanie.
Miało być o muzyce, ale cóż można napisać odkrywczego o nagraniach ELVISA PRESLEYA? Poddaję się. Muszę wspomnieć jednak, iż na pięciu płytach wchodzących w zestaw ,,From Nashville To Memphis'' znajduje się 130 nagrań z lat 1960-1970, lecz co najważniejsze: nie wszystkie nagrania są ogólnie dostępne na katologowych płytach. Właśnie to jest główną przyczyną zaopatrzenia się przeze mnie w to wydawnictwo, a poza tym... to było tuż przed Gwiazdką -więc tym bardziej czuję się usprawiedliwiony :). Znajdziemy tu m.in.alternatywne wersje takich nagrań jak: ,,Come What May'', ,,I'll Remember You'', ,,Suppose'', ,,In The Ghetto'', ,,Suspicious Minds'', ,,Kentucky Rain'', ,,Big Boss Man'', ,,Down In The Alley'', ,,Memphis Tennessee'', ,,I'm Yours'', ,,His Latest Flame'', ,,That's Someone You Never Forget'', ,,Surrender'', ,,It's Now Or Never'', czy połączone w tych wersjach ze sobą: ,,This Time / I Can't Stop Loving You'', lub ,,Love Me Tender / Witchcraft'' -z legendarnego występu w programie Franka Sinatry ,,Timex Special''! Wszystko jest dokładnie opisane: daty, miejsca nagrania, skład zespołu towarzyszącego, czyli tak jak powinno wyglądać tego typu wydawnictwo. Poza tym jest to zestaw, który powinien zadowolić również kogoś, kto chciałby mieć coś więcej niż ,,zbiór wielkich przebojów Elvisa'', gdyż po prostu fajnie się tego słucha nie tylko z punktu widzenia (a może: słyszenia) kolekcjonera płyt Elvisa. No to czekam na nową edycję drugiej części ,,From Nashville To Memphis''. Może ukaże się przed tegoroczną Gwiazdką? :)

06.01.2011

22:53, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »

Str.1: Jailhouse Rock; All Shook Up; Trying To Get To You; (Let Me Be Your) Teddy Bear; Got A Lot O' Livin' To Do; Hound Dog; Heartbreak Hotel; Mystery Train; One-Sided Love Affair; Lawdy Miss Clawdy
Str.2: A Big Hunk O' Love; Shake, Rattle And Roll; Wear My Ring Around Your Neck; I Got Stung; One Night; So Glad You're Mine; I Got A Woman; Hard Headed Woman; King Creole; Tutti Frutti
Str.3: Don't Be Cruel; I Need Your Love Tonight; Too Much; Blue Suede Shoes; Baby Let's Play House; That's All Right; Long Tall Sally; My Baby Left Me; Ready Teddy; Rip It Up
Str.4: Treat Me Nice; Mean Woman Blues; Party; Dixieland Rock; I'm Left, You're Right, She's Gone; Blueberry Hill; (You're So Square) Baby I Don't Care; Money Honey; Paralyzed; Good Rockin' Tonight

W tym roku mija 33.rocznica Jego śmierci. Jest niekwestionowanym rekordzistą jesli chodzi o ilość wydawanych płyt. Od 33.lat z wiadomych przyczyn nie możemy cieszyć się Jego kolejnymi piosenkami, mimo to każdego roku ukazuje się nakładem firmy RCA przynajmniej kilka nowych tytułów płyt. Są to najczęściej nowe masteringi starych nagrań, wydawane we wspaniałych edycjach i często skompilowane w ciekawych zestawach. Nie ma na świecie drugiego artysty, który mógłby poszczycić się taką ilością najróżniejszych składanek jak ELVIS PRESLEY. Miałby dziś 75 lat i nie wiadomo jak potrafiłby odnaleźć się w dzisiejszych czasach jako aktywny artysta. Wiadomo jednak, iż jako legenda trwa wiecznie a po Jego płyty sięgają kolejne pokolenia.
Jako namiętny i silnie uzależniony zbieracz płyt winylowych z radością sięgam po kolejne tytuły, jakie wydawane są na analogowych (czytaj: prawdziwych) płytach zarówno przez macierzysty koncern płytowy Elvisa: RCA, jak też inne, mniejsze firmy wydające płyty gramofonowe. Dlatego też nie mogłem przejść obojętnie obok najnowszej kompilacji zatytułowanej: ,,Rocks On'', zawierającej jak tytuł wskazuje utwory ukazujące rockowe oblicze Presleya. Nagrania zebrane na tym dwupłytowym wydawnictwie pochodzą głównie z drugiej połowy lat 50., gdyż ten właśnie okres w karierze Elvisa był powodem uznania Go Królem Rock'n'rolla po wsze czasy. Płyty wydała niewielka wytwórnia Vinyl Passion, specjalizująca się w płytach gramofonowych, dlatego jakości krążków nie mam nic do zarzucenia: gruby, ciężki, wysokiej jakości winyl i długość jednej strony longplaya nie przekraczająca 25 minut zapewniają przyzwoite analogowe brzmienie tym (pochodzącym sprzed 60.lat) nagraniom. Edycja płyty również zadowalająca: ciekawy projekt graficzny rozkładanej okładki na wysokiej jakości grubej tekturze, oraz daty realizacji przy każdym spośród czterdziestu tytułów wypełniających cztery strony albumu.
Jeśli chodzi o repertuar, nie zabrakło wśród tytułów tych kojarzących się jednoznacznie z tytułem wydawnictwa i tzw ,,okresem wczesnego Elvisa'' zarówno tych najważniejszych jak choćby: ,,Jailhouse Rock'', ,,Hound Dog'', ,,Tutti Frutti'', ,,Blue Suede Shoes'', ,,Party'' czy ,,Long Tall Sally'', jak i tych dających chwile wytchnienia, zabarwionych bluesem: ,,Heartbreak Hotel'', ,,One Night'', ,,Mean Woman Blues'' i ,,Blueberry Hill''. Ktoś mógłby powiedzieć: ile razy można słuchać tych samych nagrań, nawet jeśli wydawane są w coraz to nowszych i bardziej atrakcyjnych kompilacjach? Ja w przypadku Elvisa odpowiem: w nieskończoność! Jest w tych utworach coś co niestety nieosiągalne jest dla większości produkcji muzycznych: ponadczasowość!
Wciąż pojawiają się nowe powody by sięgać po dokonania Elvisa: ostatnio była to kolekcjonerska edycja replik singli Presleya wydana na czarnych płytach CD w miniaturkach oryginalnych kopert sprzed lat, oraz seria płyt-książek wydana w cyklu ,,Biblioteka Gazety Wyborczej''. Wciąż pojawiają się też nowe powody by wizerunek Elvisa pojawiał się na plakatach i bilboardach: ostatnio z okazji koncertów w hołdzie Królowi, oraz w ramach promocji wspomnianej serii płyt B.G.W. Wszystko to sprawia, iż w oklepanym sloganie: ,,Elvis żyje'' zawarta jest szczera prawda. Elvis żyje zdecydowanie bardziej niż wielu innych czynnie nagrywających i koncertujących wielkich artystów, a dzięki współcześnie wydawanym płytom gramofonowym obcujemy z takim Elvisem jakim był stąpając po świecie, który nie znał jeszcze płyt CD, a tym bardziej formatu mp3, płyty natomiast kojarzyły się z czarnym 12-calowym krążkiem a nie zbiorem plików w komputerze ściągniętym z jakiegoś Torenta.
Elvis żyje i niech żyją płyty gramofonowe!
22:52, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »

str.A: Tea For Two; It Could Happen To You; Love Come Back To Me
str.B: Lullaby Of Birdland; I Want To Be Happy; Embraceable You; I've Got You Under My Skin By; Ornithology

Historyczny zapis koncertu słynnego pianisty z broadwayowskiego klubu ,,Royal Roost''.
Archiwalny zapis zawiera m.in. takie standardy jak wspaniałe ,,Tea For Two'' -czyli słynna ,,Herbatka dla dwojga'', ,,I've Got You Under My Skin By'' -Cole Portera (niezwykle spopularyzowany przez Franka Sinatrę), czy niesmiertelne ,,Ornithology'' -Charliego Parkera. Ze względu na nienajlepszą jakość tych histotycznych nagrań -pozycja zdecydowanie skierowana do zapalonych miłośników pianistyki jazzowej starej daty.

Tagi: jazz p
22:50, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »

(LP1 str.1:)Angel Dance; House Of Cards; Central Two-O-Nine; Silver Rider
(LP1 str.2:)You Can't Buy My Love; Falling In Love Again; The Only Sound That Matters; Monkey
(LP 2:) Candy, I'll Marry You Someday; Harm's Swift Way; Satan Your Kingdom Must Come Down; Even This Shall Pass Away

1 ... 6 , 7