Recenzje ponad 1700 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

JAZZ

Polski Jazz

KLASYKA

Blues, Rock

POP

PŁYTY: A - Z:
_____________________________

Wpisy z tagiem: i

poniedziałek, 13 marca 2017

Geometria; Close To Perfection; Do NN; Satyra na żonę; Fly With Me; So Good; Time For Us; Takie proste; Waiting For Dolphins.

czwartek, 19 stycznia 2017

The Altar; Circle Music Parts 1-4; Akropolis; Slightly Confiscated; Fornax; Dragon; Antlia; The Underdog.


Tagi: i jazz
10:08, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 07 lipca 2016

Bułki; Czarny bez; Zima; Tkacz; Opowiem; Bezsenność.

Urodziny; Dratewka; Tramwaj; Wróble; Rypka; Cykady; Marzanna; Miony; Księżyc; Urodziny.

wtorek, 05 lipca 2016

Kaleidoscope; Imprinted Acerbity; Far Out; Glassy; Four Doors; Prelude; Noema; November.


Tagi: i jazz
13:56, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 24 września 2015

Borrowed Time; Grandma's Hands; Mercy Street; Sometimes I Feel Like A Motherless Child; Come Healing; Is My Living In Vain; Holy Joe; Trouble In Mind; His Eye Is On The Sparrow; I Don't Feel Noways Tired; Soul Of A Man.


Tagi: i jazz R s
15:12, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
sobota, 12 września 2015

Green Kalahari; Song For Sathima; Mandela; District Six (Trance Circle Dance); Bombella; Meditation - Joan Capetown Flower (Emerald Bay); I Mean You / For Monk; For Lawrence Brown (Remembrance); Excursions (Masters And Muses); African River.


Tagi: i jazz
13:57, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 03 września 2015

Calypso Minor; Sotho Blue; Abide; Nisa; The Mountain; The Wedding; Glass Enclosure; Star Dance; Joan Capetown Flower (Emerald Bay).


Tagi: i jazz
22:46, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 07 lipca 2015

Snow On The Presellis; Waiting For Paula; Carpet Boys; All Hands To Dance And Skylark; From Nowhere To Our Place; The Healing Process; Mr Randal; Quiet Waters; The Bay; Sketches In The Fabric.


Tagi: i jazz
16:46, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
piątek, 10 kwietnia 2015

Davidsbündlertänze, Op. 6; Kreisleriana, Op.16.

niedziela, 01 marca 2015

White Bird; Hot Summer Day; Wasted Union Blues; Girl With No Eyes; Bombay Calling; Bulgaria; Time Is.

czwartek, 26 lutego 2015

Things To Dig; Mariposa; Fort, Nur Fort; Between Lines; Rain In Vain; Time Will tell; What's The Use; Wishing (You) Well; View From Above; Sound Of The Sea; Silent Reverie; Change Of Time; Life's Clover.


Tagi: i jazz M
15:16, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
piątek, 19 grudnia 2014

Pastorale; Ode; Fuge; Return To Ulster; Arietta; Danksagung; Sturm; Hammerlos; 109; Adagio; Allegro; Soldier's Dream; Mond und Schein.


Tagi: i jazz
23:10, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 13 października 2014

Between Lines; Cruisin'; Change of Air; Things to Dig; Love Dance; Message for Art; Light in the dark; Sincere-Lee; Change of Air; Piccolo Blues; Zoomin'.


Tagi: i jazz R
23:50, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 27 kwietnia 2014

Two Faces; I Feel allright; Things are changing; I can't stand the pain; We'll never sleep alone; One in a Million; You're not there; Ground Zero; Sweet little Baby; I see you crying; When it's over; Love Handles; Who's that.


Tagi: i Pop
21:01, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 12 sierpnia 2013

IF, BWANA: ''Assemble. Age!'' /CD 2010, Mutable/


Tagi: i jazz
20:51, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 20 maja 2013

Kari IKONEN Trio: Bright /CD 2013 (2012), Ozella/


Tagi: i jazz
14:41, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 02 kwietnia 2013

IN THE COUNTRY: Sunset Sunrise /CD 2013 (2012), ACT/


Tagi: i jazz
11:28, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 04 lutego 2013

Dieter ILG: Parsifal /CD 2013 (2012), ACT/


Tagi: i jazz
13:50, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 26 kwietnia 2012

CD 1 (LP1 str.1): Churchill's Speech; Aces High; 2 Minutes To Midnight; Revelations; The Trooper; (LP1 str.2): Wasted Years; The Number Of The Beast; Can I Play With Madness; Rime Of The Ancient Mariner
CD 2 (LP2 str.1): Powerslave; Heaven Can Wait; Run To The Hills; Fear Of The Dark; (LP2 str.2): Iron Maiden; Moonchild; The Clairvoyant; Hallowed Be The Name

środa, 25 kwietnia 2012

First Light; Waitent Wantant; Mr Lepard; New Man New Place; Indigo Kid; Pages To A Friend; Ode To Gilly; The Man I Love; Bioluminescence


Tagi: i jazz
14:00, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 28 lutego 2012

IMAGINATION QUARTET: Imagination Quartet /CD 2011 Anaconda/
Diversions; Light In The Blind Alley; Rain And Cigarettes; Question; Yellow Snow; Maybe This Is Invention; Ewu; Grow Up; Bazyliszek; Star Wars; Morning Things


Tagi: i jazz
03:06, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 10 listopada 2011

 BILLY IDOL: Cyberpunk /CD 1993 Chrysalis/
Wasteland; Shock To The System; Tomorrow People; Adam In Chains; Neuromancer; Power Junkie; Love Labours On; Heroin; Shangrila; Concrete Kingdom; Venus; Then The Night Comes; Mother Dawn

''Cyberpunk'' to płyta Billy Idola będąca swego rodzaju concept albumem opowiadającym o komputeryzacji i cyber przyszłości świata. Artysta nagrał ''Cyberpunk'' zafascynowany twórczością Wiliama Gibsona -pisarza będącego symbolem literatury science fiction poruszającej aspekty cyberprzestrzeni i komputeryzacji. Tematyka niejako tłumaczy charakter i sposób realizacji tej płyty podążającej stylistycznie w porównaniu do poprzednich płyt Idola w stronę elektroniki a nawet wykorzystania elementów kojarzących się raczej z muzyką techno.
Album otwiera przebojowy, utrzymany w transowym klimacie: ''Wasteland'', gdzie na plan pierwszy wysuwa się własnie elektronika.
Z numeracji utworów wynika, iż na płycie znajduje się 19 utworów; faktycznie mamy ich 13, gdyż część nagrań poprzedzona jest krótkimi wstępami indeksowanymi na płycie, lecz nie posiadającymi konkretnych tytułów.
Bardziej rockowo jest w drugim (czwartym): ''Shock To The System''; tutaj mamy takiego Billy Idola do jakiego zdążyliśmy się przyzwyczaić na czterech poprzednich krążkach.
''Tomorrow People'' nie zaskakuje niczym; utwór oparty jest na natrętnie powtarzanym refrenie otoczonym różnego rodzaju elektronicznymi dźwiękami stając się w ciągu 5 minut trwania wręcz monotonnym.
Ciekawiej brzmi spokojny industrialnie brzmiący: ''Adam In Chains'', któremu jednak daleko do spokojnych klimatycznych utworów, jakimi Billy potrafi czarować na innych płytach (jak np.''Eyes Without A Face'' na płycie ''Rebel Yell'').
Natłok zastosowanych groove'ów, sampli, loopów (czy jak je jeszcze nazwać?) towarzyszy nam w ''Neuromancer'' i ''Power Junkie'', które doskonale nadawałyby się do zilustrowania niektórych kadrów z ''Terminatora'', jednak jako samoistne tracki audio mogą nieco nużyć. W drugim z wymienionych utworów mamy jednak przynajmniej doskonałą rockową gitarę, której dotychczas trochę brakowało na płycie.
''Love Labours On'' to drugi spośród spokojnych utworów na płycie. Przepojony dźwiękami imitującymi hinduskie instrumenty, ozdobiony ciekawymi gitarowymi zagrywkami tworzy ciekawy nastrój. Są to zdecydowanie jedne z najlepszych minut całego albumu.
Dziwolągiem jest ''Heroin'' Lou Reeda (z repertuaru Velvet Underground) z wplecionymi cytatami z ''Glorii'' Patti Smith w rytmie techno. Tu już doprawdy trudno napisać cokolwiek dobrego, więc łaskawie nie komentuję dalej tego utworu tylko spokojnie czekam do jego końca.
Klimaty etniczne (tym razem są to dźwięki arabskie) pojawiają się ponownie w monotonnym: ''Shangrila'' trwającym o 7 i pół minuty za długo. Słuchając tego krążka zastanawiam się czy jest on z każdym kolejnym utworem na coraz niższym poziomie, czy moja tolerancja po ok. 40 minutach słuchania tej płyty po prostu już się kończy.
Tak czy inaczej przy: ''Concrete Kingdom'' czekam po prostu z nadzieją na następne nagranie pośród monotonnego rytmu, z którego na moment tylko wyrywa mnie wspaniale brzmiąca gitara, której tak strasznie mi brakuje podczas słuchania tego krążka.
''Venus'' zaczyna się obiecująco własnie partiami rockowej gitary, syntezatory rytmiczne tworzą natomiast klimaty spod znaku Depeche Mode z okresu płyty: ''Ultra''. W sumie nie byłoby źle, gdyby był to jeden ze słabszych utworów na całym albumie a nie pierwszy po dobrych kilkunastu minutach, którego potrafię wysłuchać bez znużenia.
Pulsujący transowy rytm oparty na dźwiękach ciekawie skonstruowanych przez gitarę basową jest atrybutem: ''Then The Night Comes''. Fajnie skonstruowane pod względem aranżacji nagranie brzmi interesująco pomimo iż to dość prymitywny kompozycyjnie utwór.
Na koniec albumu zostajemy ponownie zaatakowani elektronicznym pulsującym niczym lampa stroboskopowa rytmem, na którego tle wyśpiewywany jest refren stylistycznie nawiązujący do estetyki muzyki gospel. Zastosowana w utworze rytmika oparta na elektronice połączona z refrenem o specyficznej melodyce przywołuje skojarzenia z niektórymi produkcjami formacji Erasure. To dość udane zakończenie całej płyty mimo bardzo nietypowej dla Billy Idola.
Z perspektywy upływu czasu płytę uznać należy za prekursorską po względem łączenia w tak dużym stopniu elektroniki z muzyką rockową. Przetartym przez Idola szlakiem podążać zaczęli w drugiej połowie lat 90-tych kolejni artyści. Tylko czy warto było ten szlak przecierać?

13:04, longplay_2010
Link Dodaj komentarz »