Recenzje ok. 2500 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

NOWY ADRES

Od 1 marca wszystkie nowe wpisy
publikowane są pod adresem:

longplay1.blogspot.com

Blog > Komentarze do wpisu

Maksym RZEMIŃSKI: Maximus. The Greatest Movie Soundtracks /2018/

Kiss the Rain; The Theory of Everything – A Game of Croquet; Dom; Smuga cienia; Twilight – River Flows in You; Farinelli il castrato – Lascia ch’io pianga; Love Affair; Le Onde; Inception – Main Theme: Dream Is Collapsing; Le Professionnel – Chi Mai; The Schindler’s List – Main Theme | Asturias | Main Theme; Bilans kwartalny | Rodzina Połanieckich; Pierwsza; Shine – Tell Me a Story, Katharine; Twilight – Bella’s Lullaby; The Sheltering Sky; Gladiator – Now We Are Free; Twin Peaks – Laura Palmer’s Theme; Arrival – On the Nature of Daylight; Rosemary’s Baby – Sleep Safe and Warm.

Pianista klasyczny Maksym Rzemiński jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie. Na scenie obecny jest od końca lat 80-tych, kiedy  rozpoczął regularne występy publiczne zostając laureatem wielu konkursów pianistycznych. Pośród pierwszych sukcesów pianisty warto wymienić zajęcie w wieku zaledwie 13 lat, III miejsca podczas Konkursu Chopinowskiego w Niemczech.
Jako artysta szeroko otwarty na Świat Muzyki i tkwiące w nim piękno, oraz jako instrumentalista i wyjątkowy interpretator gotów podjąć rozmaite wyzwania, muzyk postanowił zmierzyć się z magią muzyki filmowej. W roku 2015 ukazał się znakomity album "Inception", będący przeglądem słynnych tematów filmowych, nagranych solo przez pianistę obdarzonego silnie zarysowanym własnym stylem i sposobem interpretacji.
Jak okazało się po trzech latach projekt ten doczekał się znakomitej kontynuacji pod postacią płyty "Maximus. The Greatest Movie Soundtracks". Tym razem jednak Maksym Rzemiński zrealizował album wraz z prowadzoną przez Dawida Runtza Radomską Orkiestrą Kameralną, aranżację wszystkich utworów powierzając z kolei, znanemu z formacji Atom String Quartet Krzysztofowi Lenczowskiemu.
Dobór repertuaru to nie tylko zestaw tych słynnych i "oczywistych" motywów filmowych z dorobku m.in. Ennio Morricone, Hansa Zimmera, Johna Williamsa, Maxa Richtera, Wojciecha Kilara, czy Krzysztofa Komedy, ale też tematy rzadziej wykonywane i mniej popularne.
Całości słucha się doskonale, mimo iż nie jestem zwolennikiem brzmiącego z pogłosem fortepianu, jaki słyszymy na płycie, a zdecydowanie wolę realizację nagrania robiącą wrażenie jak gdyby instrument stał w pokoju odsłuchowym.
Krzysztof Lenczowski jako aranżer spisał się znakomicie, nie dążąc za wszelką cenę do uzyskania efektu znanego ze ścieżek filmowych, a niejednokrotnie wręcz zmieniając barwę poszczególnych utworów.
Maksym Rzemiński gra kreatywnie, bezgranicznie angażując się w każdy pojedynczy dźwięk. Mimo iż w większości mamy do czynienia z powszechnie znanymi tematami, oryginalne podejście do ich interpretacji odsłania niezwykły dar pianisty do tworzenia własnych kreacji i osobistego sposobu ich przekazu.
To płyta, w którą zarówno można bez pamięci się zasłuchać, jak wykorzystać jako niezobowiązujące, choć doprawdy urzekające tło.
Album ukazał się 5 października 2018.

Robert Ratajczak

  

Maksym RZEMIŃSKI: Maximus. The Greatest Movie Soundtracks
CD 2018, DUX 1511

  1. Yiruma: Kiss the Rain
  2. Johann Johannsson: The Theory of Everything – A Game of Croquet
  3. Waldemar Kazanecki: Dom
  4. Wojciech Kilar: Smuga cienia
  5. Yiruma: Twilight – River Flows in You
  6. Georg Friedrich Handel: Farinelli il castrato – Lascia ch’io pianga
  7. Ennio Morricone: Love Affair
  8. Ludovico Einaudi: Le Onde
  9. Hans Zimmer: Inception – Main Theme: Dream Is Collapsing
10. Ennio Morricone: Le Professionnel – Chi Mai
11. John Williams / Isaac Albeniz: The Schindler’s List – Main Theme | Asturias | Main Theme
12. Wojciech Kilar: Bilans kwartalny | Rodzina Połanieckich
13. Kortez: Pierwsza
14. David Hirschfelder: Shine – Tell Me a Story, Katharine
15. Carter Burwell: Twilight – Bella’s Lullaby
16. Ryuichi Sakamoto: The Sheltering Sky
17. Hans Zimmer: Gladiator – Now We Are Free
18. Angelo Badalamenti: Twin Peaks – Laura Palmer’s Theme
19. Max Richter: Arrival – On the Nature of Daylight
20. Krzysztof Komeda: Rosemary’s Baby – Sleep Safe and Warm

wykonawcy:
Maksym Rzemiński - fortepian
Radomska Orkiestra Kameralna
dyrygent: Dawid Runtz

 

opis poprzedniego albumu Maksyma Rzemińskiego:

Istniejąca od 1992 roku firma fonograficzna DUX to dziś jedna z najbardziej prestiżowych wytwórni płytowych specjalizujących się w publikacji nagrań muzyki klasycznej. Płyty ze znakiem firmowym DUX charakteryzują się najwyższą jakością dźwięku i wyjątkowo staranną edycją, a publikowane nagrania skrupulatnie dokumentują to co najbardziej wartościowe we współczesnej muzyce klasycznej.

opisy innych płyt wytwórni DUX: TUTAJ

sobota, 15 grudnia 2018, longplay_2010
Tagi: R classic

Polecane wpisy