Recenzje ok. 2500 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

NOWY ADRES

Od 1 marca wszystkie nowe wpisy
publikowane są pod adresem:

longplay1.blogspot.com

Blog > Komentarze do wpisu

Iwona GLINKA: Two Minutes /2018/

Aaron Alter: Dance for Apollo; Christos Sp. Anastassiou: Satsang; Evangelos Andrikos: Bags; Nikos Athanassakis: Fluet; Andrzej Borzym: Scherzettino; Scott Brickman: Scherzo ala Polonaise; Aris Carastathis: Uknown; Ricky Chaggar: Sorrow for Two; Marcel Chyrzyński: Follow the White Rabbit; Dorothee Eberhardt: Across the Sea; Stephen de Filippo: Micropraxis; Robert Fruehwald Arupadhatu: The Formless World; Keith R. Gambling: Grace and Gratitude; Alexandros Georgiadis: Chase; Alessandro Giannotti Diavoli: Blu; Chris Hung: Divertimento; Anicia Kohler: Church Bells in a Wasteland; Dimitris Kostopoulos: Fossil Forest; Martin Lennartz: Lamentabile; Dianna Link: Gratus; Dimitrios Mantzirakis: Louie and Lulu; Spiros Mazis: The stormless breaths of gentle winds; Elena Papari: Lune d' aout; Athina Pavlaki-Pirounia: Antichiseis; Richard Pressley: Remplage, Schattengesang, Lépia; Ailís Ní Ríain: Highfalutin; Louis Sauter: µMesse; José Jesus de Azevedo Souza: Exotic Delight; Stamatia Statherou: Dancing in the Dusk; Greg A Steinke: Van Gogh Vignettes; Neil Stipp: Classical Prelude, Mysterious Dream, Chromatic Fantasy; Panagiotis Theodossiou: Chromatic Variations; William Toutant: Fluet; Michail Travlos: Homophony, Heterophony; Dimitris Tsimbanos: Antilalos; Juan Carlos Vasquez: Pedesis; Jean-Pierre Vial: Minuetto, La Marche des Canards; Daniele Vulpiani: Rayogram; Rodney Waschka: II Film Noir Trailer; Anthony Whittaker: Dialogando.

Fundacja Phasma-Music założona została w 2016 roku przez greckiego kompozytora Michaila Travlosa. W roku 2018 znakomitym albumem "Princess Czartoryska's Harp Treasures" Fundacja zainaugurowała działalność fonograficzną. We wrześniu 2018 roku ukazały się trzy kolejne tytuły wydane nakładem Phasma-Music. Pierwszym z nich jest album "Gimel 1" składający się z dwunastu kameralnych kompozycji, przygotowanych dla znakomitej flecistki Iwony Glinki przez dziesięciu współczesnych kompozytorów z różnych stron świata. Flecistce w nagraniach towarzyszyli: harfistka Anna Sikorzak-Olek i klarnecista Adam Eljasinski. Druga płyta to "Daleth", album będący kontynuacją "Gimel 1" (zgodnie z porządkiem alfabetu fenickiego) wypełniony współczesnymi kompozycjami na flet solo, flet i wibrafon (Leszek Lorent), oraz flet i klarnet (Adam Eljasinski).
Kolejną pozycją w katalogu Phasma-Music jest 2-płytowy album "Two Minutes", zarejestrowany solo przez Iwonę Glinkę w Atenach w kwietniu 2018 roku.
Od 1995 roku zamieszkała w Atenach Iwona Glinka, specjalizuje się w nowych formach muzycznych oraz wykonawstwie muzyki współczesnej. Jest założycielką powstałego w 2016 roku zespołu Phasma-Music Ensemble i ma za sobą gorąco przyjmowane koncerty z orkiestrami i zespołami kameralnymi w obu Amerykach, Europie i Azji. Flecistka ma za sobą ponad sto prawykonań utworów kameralnych dedykowanych fletowi, a jej dyskografia obejmuje ponad 20 albumów płytowych wydanych zarówno w Grecji jak w Polsce.
Nagrany solo przez Iwonę Glinkę album "Two Minutes", przynosi 53 krótkie utwory przygotowane przez 40 kompozytorów z 14 różnych krajów (Anglia, Australia, Francja, Grecja, Hong Kong, Irlandia, Kanada, Kolumbia, Niemcy, Polska, Portugalia, Szwajcaria, Włochy i USA). Podobnie jak wydana w 2017 roku płyta Iwony Glinki "One Minute", która zdobyła jedną z najbardziej prestiżowych nagród na świecie jaką jest Global Music Award, tak i "Two Minutes" jest albumem odsłaniającym ogromny potencjał tkwiący w formach dedykowanych fletowi solo, oraz rozmaite stylistyki reprezentowane przez odmiennych kulturowo kompozytorów. Wśród nich warto wymienić choćby: znanego także w środowisku muzyki jazzowej (współpracownika m.in. Freda Andersona) chicagowskiego pianistę Aarona Altera, cenionego polskiego dyrygenta i aranżera Andrzeja Borzyma, australijskiego trębacza Keitha R.Gamblinga, czy francuskiego pianistę Louisa Sautera.
Zgromadzone na płycie miniatury fletowe (zgodnie z ideą albumu każdy z utworów oscyluje wokół dwóch minut), zabierają nas w świat prawdziwie magicznych dźwięków, kreujących specyficzny, jedyny w swoim rodzaju klimat. Zmierzenie się przez Iwonę Glinkę z tak wyrafinowaną formą muzyczną jaką jest konwencja: flet solo, to wielkie wyzwanie, któremu podołać może jedynie wirtuoz nie tylko zwinnie poruszający się w sferze zaawansowanych technik wykonawczych, ale też muzyk o ściśle sprecyzowanej koncepcji interpretacyjnej i artystycznej tożsamości.
Poszczególne utwory wypełniające dwie godziny albumu to prawdziwy kalejdoskop odsłaniający ogromne możliwości fletu i jego kliku różnych odmian (piccolo, alto, bass). Partie bardzo często nakładane są na siebie tworząc rodzaj dialogów i dźwiękowych przekomarzań pełnych zachwycającej kolorystyki dźwiękowej.
Partie fletu tworzą na "Two Minutes" idealną symbiozę z ciszą, akustyką, ideą utworu i przesłaniem kompozytora. Podczas słuchania albumu trudno nie zwrócić uwagi na sam proces powstawania dźwięku, którego jesteśmy świadkami. Wysokie partie fletu współgrają z przestrzenią i ciszą tworząc rodzaj osobliwego akustycznego mikroklimatu.
Dźwięk na ogół jest cichy, subtelny i sprzyjający medytacji. Są jednak też partie pełne niepokoju i tajemniczości. Przez całe dwie godziny flet intryguje rozmaitością dźwiękowych barw i ogromem wykorzystanych w utworach technik, czerpiących zarówno z estetyki muzyki dawnej jak współczesnej.
"Two Minutes" to z jednej strony album stricte wirtuozowski, który zachwyci miłośników zaawansowanych technik gry na flecie, z drugiej: to program w komunikatywnej formie odsłaniający prawdziwe piękno fletu, ukazane na polu muzyki współczesnej.
Album ukazał się 21 września 2018 roku pod patronatem LongPlay.blox.pl.

Robert Ratajczak

o płycie przeczytasz również: TUTAJ

Dionizy Piątkowski (Era Jazzu):

"Niezwykle trudno wypromować nagrania artystów, którzy unikając komercyjnej i marketingowej polityki starają się ze swoja muzyką skrywać w meandrach własnych światów. Najczęściej kompozytorzy oraz ich projekty stają się bazą nieodwiedzanych katalogów lub formami artystycznymi, którymi interesują się jedynie znawcy i  pasjonaci. Dotyczy to przede wszystkim kompozytorów niezbyt ogranych na edytorskim i koncertowym rynku, ale także i muzyków, którzy częściej sięgają po uznanych i popularnych klasyków, niż kierują swoje ambicje w rejony nowych brzmień i pomysłów kompozytorskich. Cieszy zatem inicjatywa greckiego kompozytora Michaila Travlosa, który w 2016 roku założył oficynę/fundację Phasma Music, dokumentującą ważne i ciekawe projekty".

  

Iwona GLINKA: Two Minutes
2CD's 2018, Phasma-Music 004

program:

CD1:
  1. Aaron Alter: Dance for Apollo
  2. Christos Sp. Anastassiou: Satsang
  3. Evangelos Andrikos: Bags
  4. Nikos Athanassakis: Fluet
  5. Andrzej Borzym: Scherzettino
  6. Scott Brickman: Scherzo ala Polonaise
  7. Aris Carastathis: Uknown
  8. Ricky Chaggar: Sorrow for Two
  9. Marcel Chyrzyński: Follow the White Rabbit

Dorothee Eberhardt: Across the Sea
10. Cast off
11. Wind is Coming Up
12. In the Fog
13. Wind Force 2 to 6
14. Downwind Towards the Destination

15. Stephen de Filippo: Micropraxis
16. Robert Fruehwald Arupadhatu: The Formless World
17. Keith R. Gambling: Grace and Gratitude
18. Alexandros Georgiadis: Chase
19. Alessandro Giannotti Diavoli: Blu
20. Chris Hung: Divertimento
21. Anicia Kohler: Church Bells in a Wasteland
22. Dimitris Kostopoulos: Fossil Forest
23. Martin Lennartz: Lamentabile
24. Dianna Link: Gratus
25. Dimitrios Mantzirakis: Louie and Lulu
26. Spiros Mazis: The stormless breaths of gentle winds
27. Elena Papari: Lune d' aout

CD2:
  1. Athina Pavlaki-Pirounia: Antichiseis

Richard Pressley:
  2. Remplage
  3. Schattengesang
  4. Lépia

  5. Ailís Ní Ríain: Highfalutin
  6. Louis Sauter: µMesse
  7. José Jesus de Azevedo Souza: Exotic Delight
  8. Stamatia Statherou: Dancing in the Dusk

Greg A Steinke: Van Gogh Vignettes
  9. I.   The Potato Eaters (1885)
10. II.  Seascape near Les Saintes-Maries-de-la-Mer (1888)
11. III. Starry Night (1889)
12. IV. Wheatfield with Crows (1890)

Neil Stipp:
13. Classical Prelude
14. Mysterious Dream
15. Chromatic Fantasy

16. Panagiotis Theodossiou: Chromatic Variations
17. William Toutant: Fluet

Michail Travlos:
18. Homophony
19. Heterophony

20. Dimitris Tsimbanos: Antilalos
21. Juan Carlos Vasquez: Pedesis

Jean-Pierre Vial:
22. Minuetto
23. La Marche des Canards

24. Daniele Vulpiani: Rayogram
25. Rodney Waschka: II Film Noir Trailer
26. Anthony Whittaker: Dialogando

Iwona Glinka - flety

 

opisy innych płyt Iwony Glinki, oraz wydanych przez Phasma-Music:

    

środa, 03 października 2018, longplay_2010

Polecane wpisy

Komentarze
2018/10/03 13:01:27
No fakt ..

Ania z Polskie-Ogloszenia.PL