Recenzje ponad 2000 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

Vladyslav Sendecki
Atom String Quartet

Le Jardin Oublié /
My Polish Heart

PREMIERA 16 LISTOPADA 2018

Jason Kao HWANG Burning Bridge
Blood
(2018)

Chris PASIN
Ornettiquette
(2018)

Suavas Levy
1905. Niech się niesie ten siostrzany śpiew
(2018)

Simon VINCENT
Autumn Revelations
(2018)

Julian GERSTIN Sextet
The Old City
(2018)

Blog > Komentarze do wpisu

Connie HAN: Crime Zone /2018/

Another Kind Of Right; Crime Zone; By The Grace Of God; Pretty Women; Souther Rebellion; Grüvy; A Shade Of Jade; Member This; Is That So?; Extended Stay.

"Crime Zone" to debiutancki album pianistki z Los Angeles, Connie Han. Artystka pochodzi z rodziny muzyków klasycznych, nic dziwnego więc że naukę gry na fortepianie rozpoczęła już jako 5-latka. Jednak to właśnie fakt, iż wieku 14-lat zainteresowała się jazzem, sprawił że jej debiutancki album ukazał się nakładem prestiżowej wytwórni Mack Avenue. Artystce towarzyszą znakomici amerykańscy jazzmani w osobach znanego z grupy Melody Gardot oraz Big Bandu Dave'a Slonakera basisty Edwina Livingstona i perkusisty Briana Schwartza, oraz grający w 5 spośród 10 nagrań zgromadzonych na płycie, ceniony saksofonista Walter Smith III, którego znać możemy nie tylko z własnych projektów, ale też współpracy z Ambrose Akinmusirem i ...Piotrem Lemańczykiem (album: "Live In Klub Żak", 2016). W jednym nagraniu (otwierającym album: "Another Kind Of Right") pojawia się też znany z big bandu MONK'estra trębacz Brian Swartz. Nagrany w tak wyśmienitym składzie album przynosi mieszankę oryginalnych kompozycji oraz zaczerpniętych z dorobku Stephena Sondheima, Joe Hendersona i Duke'a Pearsona.
Bardzo ważną postacią, odpowiedzialną za płytowy debiut pianistki jest perkusista, oraz współkompozytor premierowych utworów na "Crime Zone", a także producent całego albumu, Bill Wysake. Znany m.in. z współpracy z Geraldem Claytonem muzyk, poznał zaledwie 17-letnią Connie w Los Angeles County High School for the Arts. To on właśnie okazał się dla pianistki muzykiem, który wprowadził ją w zawiłe arkana muzyki jazzowej. Nie bez powodu w grze Connie Han odnajdziemy, specyficzne "perkusyjne" podejście do klawiatury.
Utwory zgromadzone na "Crime Zone" ukazują pianistkę jako artystkę, z jednej strony zafascynowaną muzyką wielkich jazzowych mistrzów jak Freddie Hubbard, Joe Henderson, McCoy Tyner czy Elvin Jones, z drugiej odsłaniającą osobisty sposób podejścia do dźwiękowej materii. Jak przyznaje Connie Han w ilustrowanych  prowokacyjnymi fotografiami materiałach prasowych: "Crime Zone" to rodzaj muzycznego buntu, zachowującego jednocześnie pełen szacunek dla jazzowej tradycji".
Connie Han stawiając na dobitność i dosadność kosztem subtelności, gra agresywnie podkreślając niemal każdy akord. W dwóch przypadkach ("Another Kind Of Right" i "Grüvy") sięga po elektryczne piano Rhodes, kłaniając się tym samym swoim wielkim bohaterom Herbiemu Hancockowi i Chickowi Corea.
"Crime Zone" to zupełnie nowe podejście do formuły współczesnego jazzu. Tak jak prowokacyjne są zdjęcia pianistki, stylizowanej na zbuntowaną dziewczynę odzianą w skóry i podarte jeansy, taka jest też jej muzyka. Silnie osadzona w jazzowej tradycji, a jednocześnie nasączona duchem współczesnego świata młodych oraz nawiązująca do cyber kultury i estetyki science fiction.
Premiera płyty 12 października 2018.

Robert Ratajczak

o albumie przeczytasz również: TUTAJ

 

Connie HAN: Crime Zone
CD 2018, Mack Avenue MAC1140

program:
  1. Another Kind Of Right
  2. Crime Zone
  3. By The Grace Of God
  4. Pretty Women
  5. Souther Rebellion
  6. Grüvy
  7. A Shade Of Jade
  8. Member This
  9. Is That So?
10. Extended Stay

personel:
Connie Han - fortepian, Rhodes
Edwin Livingston - kontrabas
Bill Wysake - perkusja
oraz:
Walter Smith III - saksofon
Brian Swartz - trąbka

 

opisy innych płyt wytwórni Mack Avenue: TUTAJ

piątek, 12 października 2018, longplay_2010
Tagi: H jazz

Polecane wpisy