Recenzje ponad 2000 albumów. Klasyka, Jazz, Blues, Rock, Pop.

Lars DANIELSSON
Paolo FRESU

Summerwind
PREMIERA 28 WRZEŚNIA 2018

Cecile McLORIN SALVANT
The Window
(premiera 28 września 2018)

Macy GRAY
Ruby
(2018)

Christian SANDS
Facing Dragons
(2018)

Dominik KISIEL Exploration Quartet
Live At Radio Katowice
(2018)

Musica Sacromontana XIII
Józef Zeidler: Missa D-dur
(2018)

Blog > Komentarze do wpisu

Dr ABBEND: Ad Infinitum /2017/

After The End; Streets of Detroit; Aokigahara; Tanger by Night; Valdaro Stories; Berlin Recalling; Groß Strehlitz; Selva Negra; Helvetia 1989.

Dr Abbend to pseudonim krakowskiego gitarzysty i multiinstrumentalisty, urodzonego w 1988 roku Dawida K. Wieczorka, znanego z takich formacji jak Payoff, Panda Horizon czy Cerebus. Na płycie zatytułowanej "Ad Infinitum" poza grającym na gitarze, gitarze basowej, instr. klawiszowych, perkusji, oraz obsługującym elektronikę liderem, słyszymy również saksofonistę Bartłomieja Wielgosza i pianistę Krzysztofa Krapę. Zawartość płyty to 9 instrumentalnych utworów autorstwa lidera przedsięwzięcia, nasączonych inspiracjami wyodzącymi się z rozmaitych źródeł. Znajdziemy tu pełne ognia gitarowe solówki ("After The End", "Selva Negra"), echa rocka progresywnego ("Aokigahara", "Berlin Recalling"), ale też klimaty wyraźnie nasączone orientem ("Tanger by Night") i utwory nawiązujące do muzyki klasycznej ("Valdaro Stories").
Najbardziej mrocznym fragmentem całego albumu jest kipiący pesymizmem, przejmujący "Groß Strehlitz".
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż Dawid K. Wieczorek dysponując znakomitą techniką świetnie odnajduje się także w formule gitary klasycznej.
Współpracujący z Dawidem K.Wieczorkiem również w ramach projektu Payoff ("Gorzkie żale", 2016) znakomity saksofonista Bartłomiej Wielgosz, potrafi wykreować zarówno linie bezpośrednio odwołujące się do estetyki znanej z dokonań legendarnego Johna Coltrane'a, jak i poruszyć wrażliwość odbiorców gustujących w lirycznych jazzowych balladach. Trochę szkoda, iż jego wkład w "Ad Infinitum" ogranicza się do pięknych partii w kończącym album duecie z gitarą klasyczną: "Helvetia 1989".
Propozycja krakowskiego multiinstrumentalisty może nie przeciera nowych muzycznych ścieżek i nie wytycza nowych trendów, lecz stanowi niewątpliwie bardzo atrakcyjną i bezkompromisową pozycję na polskim rynku muzycznym. 
Na bis wybieram mroczny, transowy temat "Berlin Recalling".
Album ukazał się 27 października 2017.

Robert Ratajczak

  dystrybucja:

Dr ABBEND: Ad Infinitum
CD 2017, Audio Cave ACD-010-2017

program:
1. After The End
2. Streets of Detroit
3. Aokigahara
4. Tanger by Night
5. Valdaro Stories
6. Berlin Recalling
7. Groß Strehlitz
8. Selva Negra
9. Helvetia 1989

personel:
Dawid K. Wieczorek - gitary, fortepian, gitara basowa, perkusja, sample, elektronika
Bartłomiej Wielgosz - saksofon
Krzysztof Krapa - fortepian

opisy innych płyt wydanych przez Audio Cave: TUTAJ

wtorek, 20 lutego 2018, longplay_2010
Tagi: rock blues D

Polecane wpisy